Kasinojen mainonta Googlessa

Kerromme tällä sivustolla siitä, miten Googlen hakusanamarkkinointi toimii. Googlea voi käyttää myös kasinotoiminnan mainostamiseen, mutta Suomessa se on hieman hankalampaa. Jos haet Googlesta erilaisia nettikasinoita, et saa tulokseksi kasinoiden mainoksia. Tämä johtuu siitä, että kasinoiden mainonta on Suomessa hyvin tarkkaan säädeltyä, ja ainoastaan Veikkauksella on oikeus mainostaa kasinotoimintaa suomalaisilla sivustoilla. Muutoinkin Google säätelee rahapelien mainontaa sivustollaan ja palveluissaan hyvin tarkkaan.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Googlen avulla voisi tuoda esiin erilaisia kasinoita ja nettipelaamiseen keskittyneitä sivustoja. Silloin on siirryttävä varsinaisesta hakusanamainonnasta sisällön optimointiin. Tästä käytetään nimitystä SEO. Käytännössä se tarkoittaa sitä, miten hyvin käyttäjän hakema sisältö nousee esiin Googlen hakuverkossa. Esimerkiksi jos käyttäjä kirjoittaa Googlen hakusivulla hakusanan ww.yakocasino.fi, kyseinen sivusto tulee hakutuloksissa ensimmäisenä. Tämä tarkoittaa, että sivun SEO on hyvin tehty.

Mitä tarkoittaa SEO?

SEO eli Search Engine Optimization, suomeksi hakukoneoptimointi tarkoittaa oman sivuston sisältöjen ja rakenteen optimoimista niin, että Googlen hakukoneessa käytettävä algoritmi löytää sivun helposti ja antaa sille mahdollisimman korkeat näkyvyyspisteet. Tähän voidaan vaikuttaa monin eri tavoin.

Hyvä alusta, oikeat avainsanat

Google arvostaa käyttäjiään. Käyttäjät arvostavat hyvin toimivia verkkosivustoja. Siksi verkkosivuston rakenteen on oltava käyttäjäystävällinen ja toimiva. Sivun pitää latautua mahdollisimman nopeasti. Suuri merkitys on myös sivuston navigaatiolla sekä muun muassa sivun ulkoasun teknisellä toimivuudella.

Kun tekniikka on hiottu kuntoon, on aika miettiä sivuston sisältöjä. Mieti vastaako sivusto asiakkaan Googlesta hakemaa asiaa. Tämän pohdinnan seurauksena syntyvät avainsanat. Avainsanat upotetaan mukaan sivuston tekstiin tietyllä tavalla, jotta sivu nousisi hakutuloksissa mahdollisimman korkealle. Käytä avainsanaa ainakin pää- ja väliotsikoissa, mutta älä liioittele! Lisäksi avainsana tulee upottaa eri tavoin taivutettuna sivun leipätekstiin.

Jokaisella sivulla on oma otsikkonsa, niin sanottu title. Tämä otsikko näkyy selaimen osoitekentässä ja sillä on todella suuri merkitys sivuston näkyvyyden kannalta. Optimaalista on, jos määrittämäsi avainsana on myös sivun otsikossa ja jopa url-osoitteessa.

Hakukoneoptimoinnin kannalta on tärkeää, että Google tietää sivustollasi olevan liikennettä. Tämä nostaa sivun uskottavuutta Googlen silmissä. Tee sivustollesi ristiinlinkityksiä, eli linkitä sivuston sisäisesti sivulta toiselle. Tätä tärkeämpää on kuitenkin saada sivustollesi liikennettä ulkopuolisilta sivustoilta. Mieti, miltä sivustoilta linkittäminen voisi olla mahdollista.